חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

תשומת לב אישית

האחריות העצומה שעל כתפיו וניהול מפעלי-ענק בכל העולם, לא הפריעו לו להקדיש את כל-כולו לאשה קשת-יום או ללבטיו של ילד יהודי.
מאמרים נוספים בנושא
מתולדות חייו
מורה הדור
כך הרבי חי
איש האשכולות
הפך קומץ חסידים למעצמה חובקת עולם
תשומת לב אישית
קשר נשמתי
הכל התעניינו בדעת הרבי
נבואותיו ותחזיותיו
הדרכותיו והשקפותיו
התוועדות עם הרבי
כשסופרים ייהלומים לא מתעייפים
שליחי הרבי מאחורי מסך הברזל
מדוע לא עלה לארץ-ישראל?
הרבי איתנו

הפעיל עולם ומלואו ודאג למצוקות האיש הקטן

יש הרואים את גדולתו של הרבי דווקא בתשומת-הלב שידע להעניק לאיש הפשוט. אנשים שעסוקים בבעיות גדולות וחובקות-עולם, נושאים אחריות ציבורית כבדה על גבם ומפעילים מערכות גדולות. אנשים כאלה אינם יכולים, מטבע הדברים, לייחד תשומת-לב לבעיותיו של האיש הקטן. לעומתם, יש שמתמסרים לבעיות הפרט, עוזרים לנזקקים, מקשיבים לבעיות. אבל אז אין הם מסוגלים לפעול בהיקפים גדולים.

אצל הרבי לא הייתה שום סתירה בין הדברים. מצד אחד ניהל מערכות רחבות-היקף, הפעיל שליחים ומוסדות בכל העולם, עסק בבעיות הקיומיות של העם היהודי כולו. ובה-בשעה התמסר בכל ליבו ונפשו לבעיותיו של איש פשוט או לצרותיה של אשה קשת-יום ואף ללבטי ילד או ילדה.

זו תופעה שאי-אפשר להבינה במונחים אנושיים מקובלים. איך אדם אחד מסוגל לקרוא מאות מכתבים ביום ולהשיב על עשרות מהם? איך בשר-ודם יכול להפיק מעצמו כל-כך הרבה עידוד ונוחם, תקווה ואמונה? איך ילוד-אישה מצליח לנתח בשנייה מצבים מסובכים בענייני רפואה, משפחה, חינוך ועסקים ולהשיב תשובה ברורה וקולעת?

הרבי ישב בברוקלין אך ליבו היה ער לגורלם של יהודים ברוסיה ובמרוקו, ביפן ובדרום- אפריקה. אחד משליחיו בברזיל ביקש פעם את עצתו בעניין צעירה יהודייה שעמדה להינשא ללא-יהודי. הרבי אמר לשליח: "אמור לה, כי יש יהודי בניו-יורק שקוראים לו מנחם-מענדל שניאורסון, והוא אינו מסוגל להירדם בלילה בגלל הידיעה על כוונתה להינשא לגוי".


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)