חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 ט' בניסן התשפ"ד, 17/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

מוסדות חינוך חב"ד בארץ ישראל

פריחתה של תנועת חב"ד בארץ ישראל נזקפת לזכות מערכת החינוך החב"דית שהרבי מליובאוויטש הקדיש לה תשומת לב מיוחדת במינה. הרבי דאג לייסד רשת חינוך עניפה החל מגני הילדים ועד לישיבות קטנות וגדולות וסמינר לבנות. מסירותם של הצוותים החינוכיים העמידו דורות של תלמידים בכל קהילות חב"ד ואלה משמשים כיום צבא החלוץ של תנועת חב"ד המרכיב את מערך השלוחים של חב"ד בארץ ובערים רבות בעולם.
מאמרים נופים
תנועת חב"ד תוקעת יתד בארץ ישראל
והיה ראשיתך מצער
חב"ד מתבססת ומתרחבת בארץ ישראל
קהילות חב"דיות לתפארת
מוסדות חינוך חב"ד בארץ ישראל
חב"ד – עם כל הלב לכל אחד
המוסדות המרכזיים של תנועת חב"ד בארץ ישראל

ישיבות חב"ד בארץ הקודש

ליחס מיוחד מהרבי זכו ישיבות חב"ד בארץ-הקודש. ישיבת 'תורת אמת' בירושלים; ישיבת 'אחי תמימים', ששכנה תחילה בתל-אביב והועתקה לראשון-לציון; ישיבת תומכי-תמימים המרכזית, ששכנה תחילה בפרדס בלוד, ולאחר-מכן התפצלה לישיבה גדולה, שעברה לכפר חב"ד, כאשר בלוד צומחת ומתפתחת הישיבה הקטנה בבניינים מפוארים ב'שיכון חב"ד' בעיר.

הנהלות הישיבות זכו להוראות ולעידודים בלתי פוסקים מהרבי על הרחבתם, פיתוחם ותנופתם, כשהרבי עוקב ומנחה כל שלב בהתפתחות. המעבר מלוד לכפר-חב"ד, בניית מבנים חדשים לפנימיות וכיתות לימוד – כל אלה זכו ליחס של חיבה מאת הרבי.

ברבות השנים נפתחו בהוראות הרבי סניפים נוספים של ישיבת 'תומכי-תמימים' – הישיבות בקריית-גת, בנחלת-הר-חב"ד ובמגדל-העמק, ואף הן זכו להדרכות ועידודים מאת הרבי.

בעשר-עשרים השנים האחרונות נפתחו ישיבות של חב"ד בעוד ערים: בני-ברק, רחובות, נתניה, חיפה וקריותיה, אלעד, אור-יהודה, חולון, תל-אביב, בית-שמש וביתר עילית.

רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש

נדבך מרכזי להנחלת מורשת ישראל-סבא לילדי ישראל היה רשת המוסדות 'אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש'. שהוקם על ידי הרבי בשנת תשי"ב.

מטרת ה'רשת', שנקראה על-שם הרבי הריי"צ, הייתה  להעניק חינוך יהודי תורני וחסידי לאלפי ילדי ישראל בארצנו הקדושה, זאת על-ידי הקמת מוסדות חינוך לילדים ברחבי הארץ, בעיקר במקומות שבהם שררה שממה רוחנית, בכל הנוגע לשמירה על חיי יהדות וקיום תורה ומצוות.

זה אחר זה הוקמו, בעמל וביזע רב, בתי ספר וגני ילדים שבהם קיבלו מאות ואלפי ילדים חינוך יהודי אמיתי.

לצורך תפעול המוסדות היה צורך בגיוס נרחב של מורים ומורות, שהיו אמורים לתת מענה חינוכי-יהודי לילדי ישראל. חסידי חב"ד ברחבי הארץ נרתמו אפוא לביצוע המשימה.

החינוך היהודי החל נותן את אותותיו וכעבור זמן לא רב כבר נראו הפירות – משפחות שלמות של יהודים שחייהם מיוסדים על אדני התורה והמסורה. רבים מהם התחזקו יותר ונהפכו ברבות השנים למקימי בתים שומרי תורה ומצוות, ומקפידים על קלה כבחמורה.

מוסדות החינוך לבנות

לצד התפתחות ישיבות חב"ד לא זנח הרבי את בנות חב"ד, והורה להקים בעבורן מערכת של מוסדות חינוך, כדי לחנכן ברוח התורה והחסידות. את המוסד המרכזי יסד הרבי בכפר-חב"ד – 'בית רבקה', כשהוא מכנה את המוסד בשם של חיבה: 'ממלכת נשים'. הוראות אין סופיות, לפרטי פרטים, שלח הרבי להנהלת המוסד.

עם השנים, כאשר קהילות חב"ד התפשטו לכל אזורי הארץ, נפתחו שלוחות של 'בית רבקה' בירושלים ובצפת וכן הוקמו מוסדות על-יסודיים לבנות על שמה של אם הרבי, הרבנית חנה ע"ה, בשם 'בית חנה', בירושלים, בנחלת הר חב"ד, בצפת ועוד. ככל שחלפו השנים נפתחו מוסדות חינוך על-יסודיים לבנות בערים נוספות, והגדולים שבהם – בנתניה, בחיפה ועוד.

(מתוך המבוא ל"אלבום חב"ד" בהוצאת אגודת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה (ע"ר) - ה'תשס"ט (2008))


 
     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)