חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

ליישב את כל השטחים

כל עיכוב ביישוב של שטחי ארץ ישראל יוצר אשליה בעולם כאילו היהודים עצמם אינם בטוחים בבעלותם על כל ארץ-ישראל. הדבר מעודדם להגביר את הלחץ בתקווה שיכנעו להם.
מאמרים נוספים בנושא
האלטרנטיבה של הרבי
ללמוד מניסיון הדורות
עמדת התורה בשאלת 'פיקוח נפש'
סיכון מליוני יהודים תמורת "סיכוי"
הסכם עם רוצחים ומחבלים
ויתור גורר ויתור
מנוי וגמור למסור את ירושלים!
יש פתרון: לנתח ולגמור
מוטב לעצור עכשיו
הפרת ההסכמים – עילה לביטולם
ליישב את כל השטחים
אין סיכוי להסדר. הפתרון: יישוב השטחים והפרחת האשליות!
תחזיות שהתממשו

ישוב השטחים שיצא עליהם ערעור

בעוד הדיונים על החזרת השטחים הולכים וגוברים, חובה ליישב את כל שטחי הארץ, ובייחוד את אותם שטחים שיש מערערים על זכותנו עליהם.

התיישבות זו צריכה להיות כפי שנהג אברהם אבינו על פי הציווי – "קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה". וכשם שבהילוכו בארץ, היה אברהם בונה בכל מקום מזבח לה', כך יש להקים בכל מקומות ההתיישבות החדשים, מקום לתורה ולתפילה, וכן מקוה טהרה.

על ידי מימוש הציווי "קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה" בפועל, תהווה ההתיישבות את ההוכחה המוחצת להבטחה האלוקית: "לזרעך נתתי את הארץ הזאת".

ולשם כך, אין צורך בפינוי ערבים ממקומם, כי לפי שעה, די בכך שיישבו את כל המקומות הפנויים, שאיש אינו גר בהם.

ההתיישבות תמנע לחצים

ההתיישבות היא הדרך היחידה בה ניתן להתמודד עם הלחצים השונים המופעלים על ישראל מצד אומות העולם. ייתכן בהחלט שכאשר יראו שיהודים מתיישבים בכל השטחים, יעוררו על כך רעש והמולה וינסו לעורר לחצים שונים, אך כל זה יהיה רק לזמן קצר. לאחר שיראו שמתכוונים ברצינות ומיישבים את כל השטחים בעשרות אלפי יהודים, יווכחו לדעת שהדבר הוא בבחינת עובדה מוגברת, ולא ניתן לשנותה או לבטלה.

ולאידך – כל עוד מעכבים את ההתיישבות בכל השטחים, מזמינים לחץ נוסף מצד אומות העולם. כשהנכרים רואים שהיהודים עצמם אינם בטוחים בבעלותם על חלקים מסויימים מהארץ, יש להם סיבה טובה להגביר את הלחץ בתקווה שאולי סוף-סוף ייכנעו ללחציהם. אם, לעומת זאת, יישבו את כל השטחים – יבינו הגויים שאין מה לדבר על פינוי או מסירה, שכן השטחים הללו כבר מאוכלסים ו"אין אחר מעשה בית דין כלום". זוהי, אפוא, הדרך שעל-ידה יתייאשו שונאיהם של ישראל ממזימתם הרעה.

מסיבה זו חשוב מאד ליישב את כל השטחים ללא יוצא מן הכלל. שכן, לכל לראש, ההתישבות בנקודות ספורות בלבד, תזמין לחץ נוסף מצד אומות העולם, בראותם שבני ישראל עצמם מתחשבים בטענות המערערים על בעלותנו על חלקים מסויימים מהארץ. ונוסף לזה – הרי למעשה יהיה אותו לחץ מצד אומות העולם בין אם יתיישבו רק בנקודות ספורות, ובין אם יתיישבו בכל השטחים, לכל אורך הגבול.

ולאמיתו של דבר, כאשר בפועל לא יתפעלו מהלחץ של אומות העולם ויתיישבו בכל השטחים, סוף סוף הנה לא זו בלבד שהגויים לא יערערו על כך, אלא אדרבה זה יביא לידי "הללו את ה' כל גוים שבחוהו כל האומים, כי גבר עלינו חסדו", היינו שגם הגויים יסייעו לבני-ישראל בכל הדרוש להם בעודם בגלות, כי גם הם ידעו וירגישו (מצד "מזלייהו חזי") שכל מציאותו של "עשו" היא כדי לסייע ל"יעקב".

ללא פרסומים והכרזות

ההתיישבות צריכה להעשות בשקט ובחשאי, ללא פרסומים והכרזות פומביות, שמטבע הדברים יגררו תגובות שונות, שעלולות בסופו של דבר להביא לביטול ההחלטה.

מעבר לכך, כל ההתפארות בנוסח "כוחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה", עלולה להזיק ולקלקל, כי, נוסף על כך שאין זו האמת, אלא "ה' אלוקיך הוא הנותן לך כוח לעשות חיל", הרי בשעה שיהודי מתגאה ומתפאר בכוחו, ומשדר כלפי חוץ את "כוחי ועוצם ידי", באופן טבעי, הדבר מעורר תיכף ומיד את הגוי שאף הוא יפגין תחושה זו, ואז עלול לפרוץ הויכוח מי צודק.

וכבר ראו במוחש בעבר שכאשר יישבו שטחים, ללא רעש מיותר, אף כי לא בסוד, הרי גם בשעה שהדבר היה בניגוד לדעתם של מנהיגי מעצמות העל – הדבר עבר בשקט, ללא תגובות נזעמות מצידם, כי פרסום הדברים הוא זה שמכריח אותם להגיב.

וכאן נחוצה הבהרה:

נכון שאין צורך בהצהרות מיותרות על ההתיישבות בכל שטחי הארץ, אבל בד בבד חובה להכריז בכל עת מצוא שכל ארץ ישראל שייכת לעם היהודי מכוח ההבטחה האלוקית, וביחס להכרזה זו אין לחשוש מהתגובות שיתעוררו כתוצאה מכך, כי עושים זאת בשליחותו ובכוחו של הקב"ה שלגביו אין כל מונע.


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)