חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

מעמד האשה

הרבי עודד מאוד נשים לפעילות ציבורית, קיבל נשים לפגישות, הופיע לפניהן בכינוסים ואפילו יזם את הקמתו של ארגון 'נשי חב"ד'. עם זאת שלל הרבי את התנועה הפמיניסטית, וטען כי תנועה זו פוגעת באשה בכך שהיא מזלזלת בתפקידיה החשובים כמחנכת הדור הבא וכמעצבת התא המשפחתי. הרבי טען, כי הצבתו של הגבר כמודל בלעדי לחיקוי, מפחיתה מערכה העצמי של האשה ומערכם של תפקידיה הייחודיים.

לקט משיחותיו של הרבי בנושא נשות ישראל מתפרסם באתר במדור "משנת הרבי".

חיקוי הגבר מהווה השפלה לאשה
היהדות אינה רואה את האשה כחיקוי של גבר. היא רואה בכל אחד מהם 'חצי', שיוצרים ביחד שלמות. כך נאמר בתורה: "זכר ונקבה בראם... ויקרא שמם אדם" - ביחד הם אדם שלם.

כיצד אשה יכולה להגשים את עצמה
האשה קיבלה את התפקיד החשוב ביותר - לבנות את הריקמה הפנימית של העם היהודי. היא מעצבת את אופיים וחינוכם של הילדים, היא קובעת את אופיו של הבית, היא יוצרת, למעשה, את מהות החיים עצמם. אין פירוש הדבר שהאשה אינה יכולה לצאת לעבוד, כשם שאין פירוש הדבר שהגבר אינו יכול לסייע בענייני הבית; אדרבא.

נשים צריכות ללמוד תורה
הסיבה שבעבר לא לימדו נשים תורה נעוצה בכך שהדבר היה מיותר בתפיסת החיים החברתית ויישומה בדורות הקודמים. הדבר אף היה עלול להזיק. בימינו השתנו הדברים. במציאות שבה הנשים חשופות ממילא לרוחות המנשבות בעולם הרחב, לומדות מקצועות חול, עובדות בחוץ וכו' - לא נותרה עוד סיבה לאסור על לימוד התורה.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)