חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:10 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

משנת הרבי מליובאוויטש

 משנתו החברתית
 משנתו המדינית
 משנתו הבטחונית
 יחסו לפוליטיקה
 מעמד האשה
 בין אדם לחברו
 אמונה ומדע


הרבי מליובאוויטש הוא ללא ספק אחד המורים והוגי הדעות הפוריים והמעמיקים ביותר בתולדות הדורות האחרונים. ברבבות שיחותיו, באלפי מאמריו, באין-ספור אגרותיו הוא מאיר באור מיוחד ומקורי את כל הנושאים הקשורים בעולמה של היהדות.

משנתו משתרעת על כמאתיים וחמישים ספרים עבי-כרס המכילים: עיון ומחקר בכל מקצועות התורה, פסיקה הלכתית, פרקי הגות ומחשבה ותשובות ועצות לשואלים. התוועדויותיו של הרבי לפני קהל חסידיו היו נמשכות לעיתים עד שבע ושמונה שעות. כל אותו הזמן שפע הרבי דברי תורה, הגות והדרכה, שכללו מאות ציטוטים מן המקורות. מעולם לא נזקק במהלך אותן ההתוועדויות לספר פתוח או לרישום כלשהו של הדברים בראשי-פרקים.

ספריו של הרבי נמצאים כיום בכל בית יהודי, ושום מחבר ספר בתחומי היהדות אינו יכול להתעלם מחידושיו המקוריים. צוותים של תלמידי-חכמים במכונים שונים ברחבי תבל עוסקים בריכוז חידושיו של הרבי, וכך יוצאים-לאור עשרות ספרים שמגישים את תפיסתו של הרבי בנושאים שונים ומגוונים.

גם בקנה-מידה היסטורי, לא קל למצוא בין גדולי ישראל מי שמשתווה להיקף יצירתו הרוחנית של הרבי. בצדק הגדירו אותו "מרביץ התורה הגדול ביותר בדורות האחרונים".

במדור זה אנו מפרסמים קטעי שיחות ומכתבים של הרבי מליובאויטש שלוקטו, ברובם, על ידי הרב אלתר אליהו הכהן פרידמן. מדובר ב"טעימה" בלבד מתוך משנתו רחבת ההיקף של הרבי.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)