חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:10 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

ראש השנה
מן המעיין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע 1653 - כל המדורים ברצף
שנה של מילים טובות
יש חדש
הירידה אל הזולת היא לטובתך
ראש השנה
אין כתובת אחרת
החוכמה לפתוח
סוד התקיעות
מתוך הלחץ ניגאל
החזן מרומם את התפילה
תפילה ביחידות בר"ה

איך מתכוננים

בערב ראש השנה צריכים לומר כל היום תהילים ולחזור בתשובה על הדברים הלא-טובים שנעשו בשנה החולפת, וכך לקראת תפילת ערבית כבר יהיו נקיים מכל ההרגלים הלא-טובים של השנה שעברה.

(אדמו"ר הרש"ב מליובאוויטש)

מלכות בכבוד

"כי המלכות שלך היא" – זאת אנו יודעים. תפילתנו ובקשתנו היא – "ולעולמי עד תמלוך בכבוד", שמלכותך תהיה "בכבוד".

(רבי משה-מרדכי מלעלוב)

כתרו של הקב"ה

"ובכן לך הכול יכתירו" (מן התפילה). כתרו של הקב"ה הוא שאנו מוסרים את נפשנו על קדושת שמו הגדול. "לך הכול יכתירו" – אנו מכתירים אותו ב"לך הכול".

(רבי צבי מרימנוב)

מלכות בהתגלות

בראש השנה צריכים לבקש רחמים על קבלת עול מלכות שמים, שתבוא בהתגלות הלב. הרי עצם הנשמה רוצה בכך, אלא שהארת הנשמה מסרבת לקבל זאת. לכן צריכים לבקש רחמים שהדבר יתגלה בכל הכוחות.

(ספר השיחות תש"ז)

קבלת עול כללית

קבלת העול של כל יום היא קבלה פרטית, לקיים בפועל את רצון המלך בכל עניין ובכל פרט. קבלת העול של ראש השנה היא קבלת עול כללית, לקבל את היותו יתברך מלך העולם.

(ספר המאמרים תש"ד)

מהות היום

קבלת העול של כל יום היא התחלת עבודת היום ויסודה. קבלת העול של ראש השנה היא מהות עבודת היום ותוכנה.

(הרבי מליובאוויטש)

מה יודעים

"הטוב ומיטיב לרעים ולטובים" (מן התפילה). למה הוקדמו הרעים לטובים? לפי שעדיף רשע היודע שהוא רשע מצדיק היודע שהוא צדיק. לכן רעים, היודעים שהם רעים, קודמים לטובים היודעים שהם טובים.

(החוזה מלובלין)

ישיבה אמיתית

"וייכון בחסד כיסאך ותשב עליו באמת" (מן התפילה). אם תכונן את כיסאך בחסד, תחוס על בניך ותחון אותם, כי אז "תשב עליו באמת", זו תהיה ישיבה נכונה ואמיתית. ואילו אם תשלוט עליהם בדין וברוגז, לא תשב באמת, כי הקב"ה גוזר וצדיק מבטל.

(רבי לוי-יצחק מברדיצ'ב)

שני הבדלים

יש שני הבדלים בין הדין והמשפט של ראש השנה לדין ומשפט שאחרי מאה ועשרים שנה. ראש השנה הוא משפט הגוף, ואילו אחרי מאה ועשרים הוא משפט הנפש. בראש השנה ידו של הקב"ה פשוטה לקבל שבים, ואילו אחרי מאה ועשרים כבר אי-אפשר לעשות תשובה.

(ספר המאמרים קונטרסים)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)